Ремонт арматури та запобіжних клапанів
Ремонт, налаштування та виготовлення запобіжних клапанів
ТОВ «ІВТЦ Техно-Сервіс» пропонує виконати роботи з повного або часткового ремонту запобіжних клапанів, налаштуванню на необхідний тиск спрацювання та виготовленню нової запобіжної арматури згідно завдання Замовника.
Запобіжні клапани («ЗК») призначені для установки на обладнані (посудини, трубопроводи, котли та ін.), що працює під тиском для запобігання підвищення тиску вище допустимого.
Порядок експлуатації, перевірки, ревізії та ремонту запобіжних клапанів визначені в ДСТУ ГОСТ 12.2.085:2007 «Посудини, що працюють під тиском. Клапани запобіжні. Вимоги щодо безпеки», «Керівні вказівки по експлуатації, ревізії і ремонту ЗПК», «Правила охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском», Технічний регламент безпеки обладнання, що працює під тиском та ін. НПАОП.
Регулювання запобіжних клапанів.
Регулювання запобіжних клапанів на тиск налаштування проводиться на спеціальному стенді.
Тиск налаштування визначається виходячи з робочого тиску в обладнанні.
Величина тиску налаштування запобіжних клапанів приймається так, щоб в обладнанні не міг утворитися тиск, який перевищує надлишковий робочий більш як на 0,05 МПа (0,5 кгс/см2) для обладнання з тиском до 0,3 МПа (3 кгс/см2), на 15 % – для обладнання з тиском від 0,3 до 6,0 МПа (3–60 кгс/см2) і на 10 % – для обладнання з тиском понад 6,0 МПа (60 кгс/см2).
Періодичність перевірки та ревізія клапанів.
Ревізія і перевірка запобіжних клапанів проводиться на спеціальному стенді зі зняттям клапана.
Періодичність перевірки та ревізії встановлюється в залежності від умов роботи, корозійності середовища, досвіду експлуатації і повинна бути не рідше ніж:
- 24 місяці - на посудинах і апаратах, що працюють із середовищами, що не викликають корозію затвора, при відсутності можливості примерзання і закупорювання клапанів в робочому стані;
- 12 місяців - на посудинах і апаратах, що працюють із середовищами, що викликають швидкість корозії матеріалів деталей затвора до 0,2 мм/рік, при відсутності можливості примерзання, прикипання і закупорювання клапанів в робочому стані;
- 6 місяців - на посудинах і апаратах, що працюють із середовищами, що викликають швидкість корозії матеріалу деталей більше 0,2 мм/рік;
- 4 місяці - на посудинах і апаратах, що працюють в умовах можливого коксування середовища, утворення твердого осаду всередині клапана, примерзання або прикипання затвора;
- 4 місяці - для проміжних і товарних ємностей зберігання зріджених нафтових газів, а також ЛЗР з температурою 45 °С.
Величина швидкості корозії деталей затвора визначається виходячи з досвіду експлуатації клапанів, результатів обстеження їх технічного стану під час ревізії або випробування зразків з аналогічної сталі в умовах експлуатації.
Перевірка і ревізія запобіжних клапанів проводиться за графіком, який складається щорічно по кожній ділянці (установці, цеху) згідно із зазначеними термінами, узгоджується зі службою технічного нагляду, головним механіком, затверджується головним інженером.
Ревізія і ремонт клапанів.
Ревізія запобіжних клапанів включає в себе розбирання клапана, очищення та дефектовку деталей, випробування корпусу на міцність, випробування на щільність, перевірку герметичності затвора, випробування пружини, регулювання установчого тиску.
Ревізія клапанів проводиться на спеціальних стендах в ремонтних майстернях.
Деталі клапана не повинні мати задирок, вибоїн, вм'ятин, вигинів, в разі пошкодження золотника і сопла (забоїни, риски, корозія) має проводитися відновлення їх шляхом механічної обробки з подальшим притиранням. Різьба регулювального гвинта, кріпильних деталей повинна бути чистою без вибоїн і корозії.
Пружини запобіжних клапанів перевіряються візуально на відсутність тріщин, корозійних раковин, забоїн, рисок. При відсутності перерахованих дефектів пружина вважається придатної до подальшої експлуатації.
Не рідше одного разу на рік, в терміни, встановлені НД, виходячи з досвіду експлуатації запобіжних клапанів, пружини піддаються додатковому контролю.
Пружини запобіжних клапанів з періодичністю ревізії понад рік піддаються додатковому контролю в кожну ревізію.
Додатковий контроль включає:
- Триразове стискання статичним навантаженням, що викликає максимальний прогин, при цьому пружина не повинна мати залишкової деформації (усадки). Максимальним прогином вважається таке стиснення пружини, при якому зазор між середніми витками пружини не перевищує 0,1 діаметра прутка пружини.
- Стиснення максимальним робочим статичним навантаженням зазначеним в паспорті або специфікації на пружину. Осьовий зсув при цьому має бути в межах, зазначених у специфікації.
Перевірка пружини на відсутність поверхневих тріщин:
- промита пружина занурюється в гас і після 30-хвилинної витримки обтирається насухо, після чого посипається крейдою. Поява на поверхні крейди темних штрихів вказує на наявність поверхневих тріщин, і така пружина бракується;
- шляхом занурення пружини в підігріту до 60-80 ° С суміш машинного або веретенного масла (50%) і гас (50%) з витримкою в цій суміші не менше 30 хв. Потім пружина насухо обтирається і піддається дробоструменевому очищенню до отримання рівної матової поверхні. Після обробки пружина ретельно оглядається і при наявності на поверхні слідів мастила (у вигляді тонких темних штрихів або смуг, що вказує на наявність тріщин) бракується.
При виявленні слідів корозії або зносу корпус клапана піддається товщинометрії.